17/6/12

PENYA ESTÈRIL


Al meu pare en el dia del seu 60 aniversari.


Secreta enyorança, penya estèril.
El barco abandonat!
Ha cridat el meu pare.
I l’acompanye en els meus records, que són d’ell.

Mans tacades de records tous de pa d’oli i sal,
les espardenyes trencades,
pedaços de roba bruta, gran o menuda.
Codonyat temptant el mos d’un entrepà furtat.
Pirates de cova plujosa i intermitent,
butxaques buides, fletxes de bares
piquen i volen des del carrer Blanc
i les gelades caves,
esbarzers enredant-se a les cames,
arraps que no es senten, ni s’escolten.
Els quaderns castellans  en terra
amuntonaven el no-res.
Llançaven pedres. Inconscients.
Corrien a casa, el toc de guarda,
el toc de més fam, la polseguera a les cames,
un camí clarobscur ple de forats i silencis.
Caldo calent a la taula,
llepades  d’animals solts,
veïnes que s’amaguen rere les finestres.

Lentament, jo volia trobar el racó
on va caure de tos,  
on bevia vi i besava ma mare,
amagatalls plens de marques,
i volia comprendre- les totes
poder refer el camí i curar-li algunes ferides.
Mentre les veig, a ell que no li fan mal
li suren els records i els somriures.
La infància sempre és blanca
jo no puc tacar-li-la.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada